Hoe blijft u als huisarts met personeelstekort goed bereikbaar?

Veel bedrijven hebben ermee te kampen: een personeelstekort. Voor huisartspraktijken extra vervelend, want bij hen komen in de ochtend veel telefoontjes tegelijk binnen. Hoe kunt u deze, ondanks de lage bezetting, toch allemaal goed afhandelen?

Telefoontjes geautomatiseerd verspreiden over de dag

De meeste patiënten bellen ’s ochtends vroeg naar uw praktijk en komen daardoor in een lange wachtrij. Met een lage bezetting kan het wel tientallen minuten duren voordat de patiënt eindelijk iemand te spreken krijgt. Vaak met veel irritatie en bovendien een hoge werkdruk voor de telefoniste(s).

Door aan de telefoon de optie aan te bieden de patiënt later terug te bellen, wordt uw praktijk beter bereikbaar. Tijdstippen worden aangeboden op basis van beschikbaarheid en de telefoontjes uit de piekmomenten handelt u in alle rust af wanneer het weer rustig is. Zo mist u, ook met uw huidige bezetting, geen enkel telefoontje meer! Het systeem dat dit mogelijk maakt heet Aurora teleQ.

Online terugbelverzoeken

Naast het rechtstreeks inplannen van terugbelverzoeken aan de telefoon, plannen patiënten die dat willen online een terugbelverzoek in. Gemakkelijk via de website van uw praktijk.

Vrijblijvend adviesgesprek?

    Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

    Ontvang geheel vrijblijvend advies van onze specialisten. Stel je vraag via het contactformulier en wij reageren zo snel mogelijk.

    Specialisten