Alle functies van een zakelijke telefooncentrale, maar dan zonder hardware

Alles wat je moet weten over VoIP-telefonie

voip-remote-thuiswerken

Wat is VoIP-telefonie?

In een steeds veranderende wereld vormt communicatie de kern van elke organisatie. In dit digitale tijdperk, waar snelheid en efficiëntie van essentieel belang zijn, heeft Voice over Internet Protocol (VoIP) telefonie zich gevestigd als een baanbrekende technologie. VoIP gaat verder dan simpelweg bellen via internet; het opent de deur naar een geheel nieuwe manier van zakendoen en verbonden blijven.

Direct contact?

Hoe werkt VoIP-telefonie?

VoIP heeft de manier waarop we communiceren gerevolutioneerd. Het maakt gebruik van bestaande internetverbindingen en biedt tal van voordelen, zoals kostenefficiëntie, flexibiliteit, en geavanceerde functies. Bedrijven gebruiken VoIP voor zowel interne als externe communicatie.

Voice-over-IP-VOIP

Voor wie is VoIP-telefonie?

Tijdens de coronaperiode hebben bedrijven waar mogelijk het thuiswerken gefaciliteerd voor hun werknemers. Bij het remote- of thuiswerken is de bereikbaarheid van groot belang, aangezien je niet even naar je collega toe kan lopen zoals op kantoor.

Je kan namelijk een onbeperkt aantal gesprekken via VoIP voeren. Overal waar je internet hebt kun je bellen naar de verschillende telefoonnummers, je bent dus niet gebonden aan één locatie zoals bij een vaste telefoon.

Met VoIP-telefonie komen al je communicatiemiddelen samen, op je telefoon, laptop én tablet. Er zijn verschillende mogelijkheden om geavanceerde functies toe te voegen, zoals: voicemail, e-mail, videobellen, uitgebreide bereikbaarheidsprofielen, contact center, conferentiegesprekken en nog veel meer. Verder is de schaalbaarheid van VoIP ideaal, je kunt eenvoudig nieuwe gebruikers toevoegen of verwijderen.

voip-wereldwijd

Voordelen van VoIP-telefonie

VoIP-telefonie brengt de nodige voordelen met zich mee, hieronder heb je een overzicht met de voordelen:

  • Zo bellen VoIP-gebruikers onderling gratis;
  • VoIP is flexibel, het is locatie-onafhankelijk, wat betekent dat je overal kunt werken en toch bereikbaar bent;
  • Onze VoIP-telefonie wordt gefaciliteerd vanuit datacenters in Nederland. Met als groot voordeel dat de privacy en data gewaarborgd wordt;
  • Integratie met CRM- of ERP-systeem mogelijk.
Meer weten over de mogelijkheden van VoIP-telefonie?

Aandachtspunten van VoIP-telefonie

Maar zijn er dan ook aandachtspunten aan VoIP-telefonie? Er zijn punten waar je als VoIP-gebruiker rekening mee moet houden. Zonder internet is VoIP-telefonie niet mogelijk, dit is een vereiste om VoIP mogelijk te maken.

Conclusie over VoIP-telefonie

Het is belangrijk om zorgvuldig af te wegen welke aspecten het belangrijkst zijn voor jouw specifieke situatie. Wil je graag advies om te kijken of VoIP wat voor jouw organisatie is? Ontvang geheel vrijblijvend advies van onze specialisten.

Vrijblijvend adviesgesprek?

    Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

    Ontvang geheel vrijblijvend advies van onze specialisten. Stel je vraag via het contactformulier en wij reageren zo snel mogelijk.